Малку се местата во Европа каде јавниот превоз е бесплатен, па дури и таму каде што е, прашање е дали тоа води до помала употреба на автомобили Јавен превоз наместо приватни автомобили - многу експерти и политичари со години се залагаат за таква (р) еволуција за спаси ја животната
средина и успори ја климатските промени. Но, само руската агресија врз
Украина со придружната експлозија на цените на енергенсите даде дополнителен аргумент - горивото не
е загарантирано, а кога е, може да се запеперува.
Затоа германските власти од државната каса субвенционираат евтин градски и
меѓуградски превоз за јуни, јули и август. За само девет евра месечно секој може да ги користи сите
јавни превози и регионални возови низ државата. Идејата е граѓаните да заштедат неколку евра, но и
да се мотивираат да продолжат да преферираат јавен превоз.
Луксембург
„Луксембург е првата земја во светот што ја направи мобилноста бесплатна“, пишува на веб-страницата на
Владата на малото Големо Војводство. Од март 2020 година нема повеќе билети за јавен превоз,
возењето е бесплатно и за дојденци и за туристи.
Малта
Другата мала европска земја која ќе воведе јавен превоз, 100% платен од буџетот,
треба да биде Малта, каде мерката беше најавена за 1 октомври.
Хаселт (Белгија)
Градот Хаселт на западот од Белгија е доста познат меѓу сообраќајните експерти ширум светот, бидејќи во 1997 година воведе бесплатен јавен превоз. Но, тоа траеше до 2013 година, а потоа градските татковци заклучија дека градскиот буџет
не може да си го дозволи тоа на долг рок.
Талин (Естонија)
Во 2013 година тие се впуштија во потфат во главниот град на Естонија, Талин.
Една од причините беше што многу граѓани, осиромашени за време на финансиската криза,
повеќе не можеа да си дозволат билети. Но, за да го покријат тоа морале да воведат дополнителни
даноци во Талин.
Коментари
Остави Коментар